Blogi

Kolm olulist elementi Arengusammude edukaks rakendamiseks

Kolm aastat koolitamist ja koolide toetamist on andnud taipamise, millele tagantjärele võiks öelda, et ei mingit üllatust, aga õppimise ja katsetamise käigus, kord ühele, kord teisele asjale fookust seades, on alles nüüd vajalikud osad ühtse tervikuna esile tulnud. Muutuste juhtimiseks ja koolikultuuri kujundamiseks tuleb palju erinevaid asju teha. Siin toon välja kolm olulist elementi, et õpipartnerlus (õpetajate arengu toetamise süsteem, kus vaatluste ja tagasiside kohtumiste kaudu õpetajad aitavad üksteisel samm-sammult paremaks saada) saaks koolikultuuri tavapäraseks osaks.
Loe lisaks

Miks õppejuhid võiks olla õpipartnerluse eestvedajad

Keegi ei vaidle vastu, et õpetajate professionaalne areng on koolides äärmiselt oluline. Samas võivad õpetamise keerukust alahindavad hoiakud, näiteks kujutlus, et pärast paari aasta töökogemust on õpetaja juba täielikult pädev, takistada arengut. Lisaks mõjutavad õpetajate töö individuaalne iseloom, suur igapäevane koormus ning piiratud aeg eneserefleksiooniks ja töö analüüsimiseks oluliselt võimalust oma oskusi täiustada.

Õpihimulised ja reflekteerivad õpetajad teavad, et meisterlikkuseni jõutakse ainult pikaajalise ja järjepideva õppimise kaudu. Alati on midagi uut avastada, sügavamalt mõista või paremaks muuta. Meisterlikuks õpetajaks saamine nõuab aega, kuid sellel on otsene mõju õpilaste õpikogemusele. Õpilased saavad tõeliselt kasu vaid siis, kui õpetaja jätkab enesearengut ja täiendab oma oskusi.


Loe lisaks

Kuidas koostööd ja koos õppimist koolis kasvatada

Iga koolijuhi jaoks on keskne küsimus: kuidas tagada, et õpilaste õppimiskogemus, õpitulemused ja rahulolu oleksid parimad võimalikud? Direktorid mõistavad, et kõige olulisem roll selles on õpetajal ja tema ametialasel arengul. Siiski seisavad nad sageli silmitsi probleemiga, et isegi kui õpetajad tulevad koolitustelt tagasi inspiratsiooni ja energiaga, ei jõua õpitu alati praktikasse. Samuti tuleb murda juurdunud arusaamu, nagu kogenud õpetajad ei peaks enam arenema või et alati on üksi hakkama saadud.
Loe lisaks

Sammhaaval väga hea hariduse poole

Kooli ja õpetajate peamine ülesanne on toetada iga õpilase õppimist ja arengut. Iga laps on oluline ja eriline. Selleks, et paremini arvesse võtta igaühe vajadusi, tuleks teha õpetamises teatud tõenduspõhiseid muudatusi. Selleks on omakorda vajalik, et õpetaja saaks kvaliteetset ja mõjusat toetust enda ametialaseks arendamiseks. Kas see on võimalik?

Loe lisaks

Kui Juku ennast ei juhi, siis Juhan ammugi mitte!

Vahel võib tunduda, et moodsas õpikäsituses on “ennastjuhtiv õpilane” justkui müütiline Atlantis, mida taga otsitakse. Ega päris kindel pole, kas ta olemas ongi. Kuidas näeb praktikas välja iseseisva, motiveeritud ja teadliku õppija väljakoolitamine – just sellest rääkisime meisterõpetaja Merike Sepaga. Järveküla Kooli algklasside õpetajana osales ta 2023/24 Arengusammude programmis, kus tema tunde käis aasta jooksul vaatlemas ja tagasisidestamas Terje Äkke.

Loe lisaks